Friday, September 14, 2007

Latest blogstorm (Oreskes) fails to impress traditional media

Soon after the NASA GISTEMP non-story died away in the blogosphere, a new one started up concerning a yet-to-be-published paper in denier "journal" Energy and Environment that supposedly refutes the notion that there is a scientific consensus on global warming by counting publications. You can get some background at Stranger Fruit here and here, at DeSmogBlog here and here and at Deltoid.

But this blog is about traditional media coverage of which there's been none so far for this story. The NASA GISTEMP story took about 3 weeks between its first appearance on blogs and mention in the New York Times, although not how the deniers would want it. This one started around late August so time is running out. It might get another push when the paper is actually published.

Update: The best summary of this story is at the Stranger Fruit blog here and here.

2 comments:

John Mashey said...

And, it turns out E&E isn't going to publish it anyway ...

See:
http://www.desmogblog.com/schultes-analysis-not-published-not-going-to-be

Rob said...

Wow. It couldn't even meet E&E's standards...